Khamis, 3 Jun 2010

"Ibu, adik tak nak buku ni lah..buku ni sedih...."

Dicatat oleh nurulazham di 1:51 PTG
Tajul entry kali ni adalah keluar sendiri dari mulut Deqna..alahaiii...ape yang sedih sangat tu?? Setiap kali belek 'buku' tu, mesti dia tanya..'ayah ia(dia) mana bu?'...pastu nanti siap nangis nangis..sambil cakap..'ayah ia mana?..adik sedih ni...'..puaslah ibu dia cakap..'ayah ia amik gambo..tu yang tak de..'..Deqna terus nangis...

Semalam dia ambil lagi 'buku' tu..walaupun saya simpan dalam almari, dapat pulak dia cari...bila sampai page tu, dia tanya lagi..'ayah ia mana, bu?..kakak ia ada..adik ia ada..ayah ia mana??'...saya jawab dengan selamber..sebab dah selalu sangat tanya...'ayah ia kerja..'...Deqna terus nangis...sambil cakap...'ibu, adik tak nak buku ni lah..buku ni sedih..'...tergelak saya..

Inilah 'buku' itu...



Sampai page ni, mulalah soalan sedih dia tu...


***Pssttt.....
sekarang ada harga promo tau untuk photobook ni..meh terjah SINI!!!
sampai 10 June je ni.. ;)


Deqna memang rapat sangat dengan en.hubby..tu yang asyik tanya soalan yang sama bila tengok gambar tu..Maklumlah..bila en.hubby kerja jauh ni..balik pun twice a week..kalau en.hubby balik, memang tak menang tangan dia nak melayan karenah anak anak...Sara pun dah pandai nak lepaskan rindu dengan ayah dia..kalau nak tido malam, siap panjat panjat badan ayah dia nak manja manja..kalau ayah dia balik, terus terkam menuju ayah dia..saya nak dukung pun, dia palingkan muka..haih!..

Bila buat susu, tak nak ibu buat..siap Deqna kata..'Ibu buat tak sedap, ayah buat sedap..ibu tak pandai, ayah pandai...'..begitulah juga kalau bab bab buang air kecik dan besar..semua nak ayah cuci..hehehe...maka, saya dapat merilexkan diri seketika...hehehe...

Alhamdulilah en.hubby seorang yang ringan tulang...kerja kerja rumah banyak jugak yang dia buat..oppss...saya tak suruh, dia yang buat sendiri...

Kadang kadang saya kesian tengok en.hubby..dia memang rindu sangat dengan anak anak bila dia balik Kota Tinggi...dah penat naik turun mintak ditukarkan, Batu Pahat or Segamat..tapi, tidak diendahkan dengan diberikan alasan yang tak konkrit langsung! tapi, tak pelah..jauh jauh, rindu banyak sikit...hehehe....




2 ulasan on ""Ibu, adik tak nak buku ni lah..buku ni sedih....""

Ahmad Tajuddin Abdullah on 3 Jun 2010 2:14 PTG berkata...

insyaALLAH ada hikmah berjauhan macam tuh...

Ena on 4 Jun 2010 10:05 PTG berkata...

itu agaknya manisnya duk berjauhan tu ye.. heheh.. sy pun kdg2 syok juge bile sesekali en. hubby outstation.. leh rasa feel rindu rinduan gitu.. heheh

 

Nurul Azham's Family Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez